maanantai 25. helmikuuta 2013

Airi kokkaa osa 5: Rahkajäätelö!

Nyt seuraa erittäin yksinkertainen mutta sitäkin maukkaampi resepti! Tähän pystyy ihan varmasti kaikki, sen verran helppo tää on. Mä oon laskenu matikkaa nyt ihan hulluna ylppäreitä varten ja eilen kävi sitten niin, että mun aivot alko toimii suunnillee tälleen


niin mä aattelin että nyt ei auta muu kun kokata jotain hyvää. Ja tietenkin yksinkertasta. Joten päätin sitten kokeilla proteiinipitoista rahka"jäätelöä"!

Ja ainekset mitä tähän ihanaan proteiinipitoiseen jätskiin tarvitset on tässä:

- Maitorahkaa
- Pilttiä tai banaania tai jotain marjoja tai jotain muuta hedelmää tai mitä keksitkään
(- Steviaa tai muuta makeuttajaa jos kaipaa lisää makeutta. Mä en kaipaa mutta joku muu saattaa kaivatakkin)

Lisäksi tarttee tollasia mehujäämuotteja, mitkä voi pakastaa. Meiltä onneks löyty kaapin perukoilta kun pienenä tuli tehtyä mehujäitä kerran jos toisenkin :p


Kaikessa yksinkertaisuudessaan tee vain näin:
1. Sekoita rahkaa ja pilttiä/hedelmää/marjoja/whatever. Ite tein kaks jätskiä, missä oli about puolet pilttiä ja puolet rahkaa ja sitten kaks, missä oli muussattu banaani sekotettuna rahkaan. Blenderissäkin nää vois sekottaa jos haluaa, mutta kulhossa lusikalla meni ihan kivasti kans. Tai siis banaani piti haarukalla eka muussata.
2. Täytä noin mehujäämuotit sillä seoksella mitä sait aikaseks.
Tadaa! Ihanan yksinkertasta:) Vasemmalla pilttiversiot ja oikeella banskuversiot.
3. Laita pakkaseen jäätymään!
4. Yritä malttaa oottaa, että ne jäätyy kunnolla. Mä pistin illalla niin sitten maltoin oottaa, koska nukuin. Paitsi etten meinannu unta ees saada, kun jännitti niin kovasti, että oottaako mua aamulla hyvät jätskit vai einiinhyvät jätskit!

Mutta aamulla sitten odottikin ihan mahtava ylläri, kun jätskit oli ainakin näääääin hyviä!:) Ja mikäs sen kivempaa, kun syödä jätskiä aamupalaks :p
Jipii nyt maistetaan!!

Mut voiks tää oikeesti olla hyvää??
No olihan se siis hyvää!! :) Mut pilttiversio oli ehkä parempaa, kun se banaani jotenkin tuntu, että jäi suuhun kiinni. Tai sitten mulla oli vaan liian raaka banaani tai jotain... Ja ainiin vielä pikku vinkki! Jos ne ei irtoo tosta muotista, niin pari sekkaa kuuman veden alle ja sitten irtoo. :)

Eli sitten vaan kokeilemaan!:)

Mitäs makuyhdistelmiä tulee mieleen, mitä voisi kokeilla? Saa kertoa mullekin jos keksii jonkun hyvän! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti